Vår e-tjänst anmälan om specialkost är till för dig som är vårdnadshavare till ett barn i skolan. E-tjänsten används för att lämna uppgifter inför skolstart och ska sedan lämnas på nytt i samband med varje nytt läsår eller när något ändras. Uppgifterna behöver vi för att, på bästa sätt, ta hand om ditt barn enligt dina önskemål.
När du anmäler behov av specialkost på grund av en allergi ska du bifoga läkarintyg eller annan ordination, exempelvis journalutdrag till din anmälan.
E-legitimation
För att använda e-tjänsten behöver du en e-postadress och e-legitimation (BankID). Om det finns två vårdnadshavare måste båda signera med e-legitimation. E-tjänsten är kopplad till Skatteverket, vissa uppgifter om dig och ditt barn är därför redan ifyllda.
Skicka in ett ärende
Skulle du sakna uppgifter för att slutföra ditt ärende eller behöver avbryta av annan anledning, kan du använda "Spara"-funktionen som finns längst ner på varje sida. Den ger dig möjlighet att återuppta och slutföra ärendet senare.
Komplettera ärendet
Om du behöver komplettera ditt ärende klicka på länken "Mina ärenden" i övre menyraden och logga in med din e-legitimation. Öppna det aktuella ärendet, komplettera och ändra och skicka in på nytt.
Klicka på "Logga in" för att starta e-tjänsten eller "Nästa" om du redan är inloggad.